Star bridge(星のブランコ)/ Hoshida park(星田園地)

にほんブログ村 アウトドアブログ 登山へ
にほんブログ村


Hiking to Hoshino Buranco. I went to hike Hoshida area yesturday. It was fine all day. Five people took part in this hiking. 

From hoshida station started, Myoken shrine , passed some of low mountain repeated, reached at Hoshida park finally. There were some seed like plants sticked around socks and under-pants, so some members was felt scratchy, it was extreamlly unconfortable path all time. So this time, I was not pre-check of the route cause being busy. Long bridge inside park, it was famous place, many group was coming, it was active day.

Kisaichi station have a famous cream bread shop.I bought many of it for my suvenier to my wife. Of course she was good mood eaten rich of custared cream, she said it was rich of egg york, maybe it was precious. I said nothing about it. It was nice day, all member was happy even if they could NOT joined it, either. 

 

星野ぶらんこへハイキング。土曜日に星田方面のハイキングに行ってきました。一日中快晴でした。参加者は5名でした。

星田駅から妙見宮を経て、低い山を何度か繰り返し、ようやく星田公園に到着しました。靴下やズボンの下に植物の種が付着しており、メンバーによっては引っかかりを感じ、終始不快な道だった。というわけで、今回は忙しいのでルートの事前チェックはしていません。公園内の長い橋は有名な場所で、多くの団体が来ていて、活気のある日でした。

木古内駅には有名なクリームパンのお店があり、妻へのおみやげにたくさん買いました。カスタードクリームが濃厚で、卵黄が濃厚で貴重だと言って、もちろんご機嫌でした。私は何も言いませんでしたが。この日は、参加できなかったメンバーも含め、全員ハッピーな一日でした。

www.youtube.com